پيشرفت و تعالي فولاد سفيددشت زير چتر بزرگترين فولادساز کشور

کد خبر: 60418 تاریخ انتشار: 1402/05/28
نمایش: 1126
اخبار
در تقويم رويدادهاي شرکت فولاد مبارکه از ۲۸ مردادماه به عنوان سالروز پيوستن شرکت فولاد سفيددشت چهارمحال وبختياري به گروه فولاد مبارکه ياد شده است.
شرکت فولاد سفيددشت چهارمحال و بختياري با نام طرح فولاد چهارمحال وبختياري، يکي از ۷ طرح شرکت ملي فولاد بود که عمليات اجرايي آن در سال ۱۳۸۶ آغاز شد. پس از گذشت حدود ۷ سال و در ِراستاي سياست دولت وقت مبني بر واگذاري اين طرح ها به بخش خصوصي، به منظور تسريع در عمليات راه اندازي و بهره برداري، ۶۵ درصد از سهام فولاد آن در مالکيت شرکت فولاد مبارکه قرار گرفت و شرکت جديد(فولاد سفيددشت چهارمحال و بختياري) رسما به جمع گروه فولاد مبارکه پيوست.
در ماه هاي ابتدايي واگذاري طرح به شرکت فولاد مبارکه و با حمايت هاي فني و مالي اين شرکت، عمليات ساخت و نصب تجهيزات در بزرگترين واحد صنعتي استان سرعت گرفت و راه اندازي واحد احيا مستقيم اين مجتمع به عنوان نخستين واحد توليدي در ميان طرح هاي هفت گانه استاني گواه اين مدعاست.
با بهره گيري از تجارب موفق شرکت فولاد مبارکه در عرصه توليد و بهره برداري، واحد احيا مستقيم  فولاد سفيددشت در مدت زمان کوتاهي به ظرفيت نامي دست يافت و موفق به ثبت رکوردهاي متعدد روزانه و ماهانه در توليد آهن اسفنجي گرديد.همچنين راه اندازي واحد توليد گازهاي صنعتي، اجراي عمليات نخستين قوس و توليد نخستين ذوب در کوره فولادسازي، کسب مقام نخست در بين طرح هاي فولاد استاني از سوي ايميدرو و کسب تقديرنامه دوستاره در جايزه ملي تعالي سازماني از ديگر موفقيت هاي شرکت فولاد سفيددشت در ماه هاي اخير بوده است.  ازآنجا که راهبرد شرکت فولاد مبارکه، توسعه و تعالي روزافزون صنعت فولاد، به خصوص در شرکت هاي زيرمجموعه خود است، اين شرکت به عنوان سهامدار عمده، همواره از پيشبرد طرح هاي توسعه بزرگترين واحد صنعتي استان حمايت کرده و تخصيص بخش عمده سود سالانه در جهت تسريع عمليات اجرايي پروژه هاي توسعه در اين شرکت گواه اين امر است.
شرکت فولاد مبارکه علاوه بر حمايت هاي مالي به شرکت، هيچگاه پشتيباني هاي فني خود را از اين شرکت جوان دريغ نداشته و توليد تجمعي بيش از ۴ ميليون و ۷۰۰ هزار تن آهن اسفنجي و دستيابي به ظرفيت نامي واحد احيا مستقيم در سه سال متوالي ۱۳۹۹ ،۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ از نتايج اين پشتيباني هاست. همچنين کمک هاي مجتمع فولاد مبارکه در راستاي تأمين پايدار مواد اوليه و فروش محصول واحد احيا مستقيم فولاد سفيددشت، مشارکت در فرايند استخدام، برگزاري دوره هاي آموزش بدو استخدام کارکنان جديد و همچنين انتقال تجارب ارزشمند در راستاي راه اندازي واحد فولادسازي غيرقابل انکار است.
اکنون و در آستانه نهمين سال روز پيوستن بزرگترين واحد صنعتي استان چهارمحال و بختياري به بزرگترين فولادساز کشور، اميد مي رود همچون گذشته با تلاش و کوشش اين شرکت و در سايه حمايت هاي جامع و همه جانبه گروه فولاد مبارکه، تا پايان سال جاري شاهد بهره برداري کامل از واحد ذوب و ريخته گري اين مجموعه باشيم تا همانند واحد احيا مستقيم، افتخار بهره برداري از نخستين واحد توليد شمش فولادي در بين طرح هاي فولاد استاني نيز به نام شرکت فولاد سفيددشت چهارمحال و بختياري ثبت گردد.

افزودن دیدگاه


پیشرفت پروژه

ناحیه احیاء مستقیم ، انباشت و برداشت(98 %)
ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم(94 %)
ناحیه پشتیبانی و جنبی(86 %)
پیشرفت کل(91 %)
تصاویر روز
جراید و رسانه ها

آرشیو

پیوندها


















 

آمار سایت

آنلاین ها
29
امروز
601
دیروز
673
هفته
10292
ماه
192045
کل
238618
 

نظرسنجی

نظر شما در مورد پرتال جدید چیست؟